עובדים מהבית? כך תשמרו על המשקל ועל תזונה בריאה

עוד משהו שיכול לעניין אותך

כדאי לקרוא

פוסטים אחרונים

אובחנת עם סוכרת הריון? מזמינה אותך להדרכה שלי

הצילו! יש לי סוכרת הריון!
הדרכה אינטרנטית עד שתגיעי לדיאטנית

הקורונה שלחה רבים מאיתנו לעבוד מהבית, אבל זה רק קטליזטור למגמה שממילא מתחזקת והולכת. נראה שיש לעבודה מהבית רק יתרונות, כי לא צריך לשכור משרד או קליניקה ולא צריך לבלות שעות יקרות בדרכים ובפקקים אבל עדיין קיימת בעיה אחת: איך אפשר לשמור על המשקל כשהמקרר זמין לאורך כל היום? הנה 6 טיפים שיכולים לעזור:

1.       לתכנן זמני ארוחות קבועים במהלך היום כדי לתחום את זמני הכניסה למטבח.  למשל, ארוחת ביניים בין הבוקר לצהרים בשעה 11, וארוחת ביניים בין הצהרים לערב, שעתיים שלוש אחרי ארוחת הצהרים.

ארוחת ביניים כזו יכולה להיות פרוסת לחם עם גבינה, למשל, פרי עם אגוזים או יוגורט עם פרי. זה מאפשר לחריגות שלנו להיות בשליטה, מגביר תחושת שובע ומספק דלק למוח שלנו (שעובד הרי מאד קשה) באופן סדיר.

2.        לא לאכול תוך כדי עבודה, ודאי לא לאכול מול המחשב. כשאוכלים, חשוב להיות בהפסקה מהעבודה כדי לאפשר לנו להתרכז באכילה ובהנאה שהיא מסבה לנו. אל תשלו את עצמכם ש”תספיקו יותר אם תעבדו ותאכלו בו זמנית”. אם דעתכם מוסחת בזמן האוכל, לא תהיו מסופקים, ותרצו לאכול עוד.

3.        להחזיק בבית מזונות בריאים. קל יותר לוותר על מזונות פחות בריאים במהלך הקניות מאשר כשהם כבר בתוך הבית. כיוון שאתם רוב היום בבית עם המזון הזה, סביר להניח שגם תאכלו אותו. אפשר להתנחם בעובדה שבמקומות עבודה שרוצים לפנק את העובדים יש לפעמים הרבה יותר “פיתויים” זמינים מאשר בבית (ועוד לא הזכרנו את השוקולדים מחו”ל ואת העוגה שכל פעם מביא מישהו אחר לכבוד יום ההולדת).

4.        לשתות הרבה – שתייה חשובה לנו (לפעמים תוך כדי עבודה שוכחים לשתות) ומספקת את הצורך להחזיק משהו ביד (כוס, ספל, פחית) ומשהו בפה. שתיתם מספיק? הרווח כולו שלכם. מומלץ להחזיק בקבוק מים על שולחן העבודה, ומדי פעם לקום כדי להכין תה ללא תוספת של סוכר.

5.        לעשות הפסקות למתיחות ופעילות קלה. קשה לשבת כל היום, וזה גם לא בריא. כדאי שגם ההפסקות הללו יהיו מתוכננות ותחומות בזמן, כמו זמני הארוחות. טיילו בבית, רדו עם הזבל, לכו להביא דואר ועלו הביתה במדרגות. ואם אתם אכן שותים הרבה, תצטרכו בכל מקרה לעשות הפסקות תכופות לצורכי התרוקנות. יתרון נוסף: אם אתם בבית, יש לכם אפשרות לתכנן את  זמנכם בצורה שגם תאפשר פעילות גופנית קבועה.

6.        להיכנס לאווירת עבודה: בזמן שאנחנו עובדים, אנחנו בעצם לא “בבית”. כדאי להתלבש כאילו היינו יוצאים לעבודה, כולל להתאפר – וכך ממש להכניס את עצמנו להלך רוח של עבודה. אפשר גם לסגור את דלת המטבח ולכבות שם את האור בין הארוחות.

המשיכי לקרוא מאמרים נוספים בנושאי תזונה בהריון: