למה צריך דיאטנית בהריון?

עוד משהו שיכול לעניין אותך

כדאי לקרוא

פוסטים אחרונים

אובחנת עם סוכרת הריון? מזמינה אותך להדרכה שלי

הצילו! יש לי סוכרת הריון!
הדרכה אינטרנטית עד שתגיעי לדיאטנית

לא מזמן פגשתי אישה באירוע חברתי שהתעניינה במה אני עוסקת. כשסיפרתי לה שאני דיאטנית לנשים בהריון ולאחר הלידה, היא התפלאה מאוד. “למה צריך דיאטנית בהריון?” היא שאלה אותי, “זה לא סתם פינוק?”

נכון שאותה אישה היא כבר סבתא, אבל מהשאלה שלה הבנתי שאני צריכה לכתוב על זה פוסט.

למה חשוב להתייעץ עם דיאטנית לפני ההריון

היום אנחנו יודעים, שהבריאות שלנו נקבעת עוד לפני ההריון, ולכן חשוב שנדאג לתזונה שלנו כבר בשלב ההכנה להריון. יש נשים (וגברים) שהתזונה שלהם טובה מאוד ויש להם הרגלים בריאים, אבל מחקרי תזונה שנערכו בארץ מצביעים על כך שרוב הנשים (והגברים) אינם במצב תזונתי אופטימלי. במצב כזה, ייעוץ תזונתי כבר לפני ההריון יכול למלא חוסרים תזונתיים ולמנוע בעיות. יש גם בעיות פריון שהתזונה יכולה לעזור בהן. דיאטנית גם מסתכלת על בדיקות הדם שלך ויכולה לזהות בעיות שלפעמים עברו “מתחת לרדאר” כמו טרום סוכרת או בעיות בבלוטת התריס. טיפול במצבים הללו עוד לפני ההריון יכול לחסוך הרבה סבל וכסף.

למה חשוב להתייעץ עם דיאטנית בשליש הראשון

אני פוגשת נשים רבות שהתזונה שלהן היתה מצוינת לפני ההריון, אבל בשליש הראשון, בגלל השינויים ההורמונליים, הן חוות שינויים בהעדפות המזון שלהן שמשנה לחלוטין את התפריט היומי. במצב כזה, ייעוץ תזונתי יכול להחזיר תחושת בטחון ושליטה וכמובן לשפר את התזונה למרות האילוצים החדשים ולהקל על בחילות וצרבות שיכולות להופיע בשליש הראשון. פגשתי גם נשים שעלו יותר מדי בשליש הראשון כיוון שהאכילה עזרה נגד הבחילות. ייעוץ ומעקב יכולים גם למנוע עלייה עודפת במשקל, שיכולה להיגרם מהסיבה הזאת.

למה חשוב להתייעץ עם דיאטנית בשליש השני והשלישי

ייעוץ תזונתי נכון יאפשר לך לספק לך ולעובר את כל מה שצריך – מה שאת אוכלת הוא המקור היחידי לתזונה של העובר ומחסורים תזונתיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על בריאות העובר כעת ובעתיד. תוכלי להיות רגועה שאת עולה במשקל לפי ההמלצות, עושה מה שאפשר כדי למנוע בעיות שונות (אנמיה, עצירות, מחסור בוויטמין B12, טחורים, צרבת ועוד) או לטפל בהן (כמו במקרה של סוכרת הריון) ובאופן כללי לעמוד באתגר התזונתי המשמעותי שמציב בפנינו ההריון.

התזונה חשובה ובשליטה שלך

בהריון האחרון שלי היו כמה אירועים שלא היו בשליטה שלי: השליה היתה נמוכה מדי, היו לי דימומים ובסוף הייתי צריכה להתאשפז במחלקה להריון בסיכון גבוה כיוון שהשליה התחילה בתהליך היפרדות. כל אישה כמעט יכולה לספר לך על מצב כזה או אחר שחוותה במהלך ההריון ולא היה בשליטה שלה. כך שדווקא בתקופה שבה אין לנו שליטה על הרבה מאוד דברים, התזונה היא גורם משמעותי שאנחנו יכולות להשפיע עליו. וזו הסיבה שאני אוהבת כל כך את תחום התזונה סביב ההריון והלידה: התזונה נותנת לנו כוח להשפיע באופן משמעותי ולטובה על הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו (ובעצם גם של הנכדים שלנו ואולי של דורות נוספים קדימה)! אמצעי פשוט, זול יחסית וחזק כל כך.

אז אני מתארת לעצמי שאת מסכימה איתי שללכת לדיאטנית בהריון זה לא פינוק, אלא צורך חיוני. גם משרד הבריאות וקופות החולים בארץ כבר מבינים את זה היטב.

המשיכי לקרוא מאמרים נוספים בנושאי תזונה בהריון: