אז מה אוכלים לצהרים?

עוד משהו שיכול לעניין אותך

כדאי לקרוא

פוסטים אחרונים

אובחנת עם סוכרת הריון? מזמינה אותך להדרכה שלי

הצילו! יש לי סוכרת הריון!
הדרכה אינטרנטית עד שתגיעי לדיאטנית

איך שלא נסתכל על זה, אוכל שנאכל בחוץ יהיה (ברוב המקרים) עשיר יותר בשומן ובמלח מארוחות בבישול ביתי, ואפילו בסוכר – מתברר שמוסיפים סוכר לרטבים, למרקים ולתבשילים שונים. לא מזמן נדהמתי כשמטופלת שלי סיפרה לי שאת הבטטות במסעדה אליה הגיע משרים במי סוכר לפני שמכניסים אותן לתנור כדי שיהיו שחומות וטעימות יותר אחרי האפייה.

 בקיצור, אם אפשר לדאוג לכך שהארוחות שלנו יהיו בבישול ביתי, זה יהיה הדבר הבריא ביותר, גם עבורנו וגם עבור הילדים. אבל אז אנחנו שואלות את עצמנו – מה להכין?

אז הנה בטבלה שלפנייך הצעות שאפשר לערבב ולהתאים.

הקפדתי לכלול כאן אך ורק דברים שאני מכינה בעצמי מתוך הגישה שאני מתמידה בה – לא להמליץ לאחרים דברים שאני לא הייתי עושה.

אפשר לוותר על המרק ולהוסיף עוד ירקות, ואת הארוחות אפשר לבחור לפי שורות או מנה מכל טור, בכל מקרה – כדאי לשמור תמיד על “עקרון הסבתא”.

מכירה את “עקרון הסבתא”?

לפי “עקרון הסבתא”, כל ארוחה צריכה להכיל רכיב פחמימתי, רכיב חלבוני וירקות / פירות. לכך מתוסף גם קצת שומן וכמובן – שתיה (ללא סוכר).

בתיאבון! מזמינה אותך להציע רעיונות נוספים למנות בתגובות שבתחתית העמוד.

מרקים

מנה חלבונית

תוספת פחמימתית

ירקות מבושלים ו/או חיים

שתיה

מרק כתום (גזר, דלעת, בטטה, קישוא) טחון בבלנדר

שוקי עוף בגריל או בתנור

אורז לבן / אורז צהוב (תוספת כורכום) / אורז אדום (תוספת רסק עגבניות) / אורז מלא

קישואים ברוטב סויה או ברוטב עגבניות

מים

או סודה

מרק ירקות רגיל המכיל את כל הירקות האהובים עליכם (למשל בצל, גזר, סלרי, קישוא, שורש סלרי, שורש פטרוזיליה, תפוח אדמה)

“סטייק עוף”: פרוסות חזה עוף במחבת עם תבלינים (פלפל שחור, פפריקה, חרדל)

מג’דרה (אורז עם עדשים)

שעועית צהובה

מרק עוף וירקות

עוף ממרק העוף ואפילו גרון הודו מהמרק

פירה

שעועית ירוקה

מרק גריסים וירקות

שניצל ביתי*

קוסקוס (רצוי מחיטה מלאה, בתוספת גרגרי חומוס או בלעדיהם)

גיבץ’: תבשיל גזר, דלעת, בטטה, בצל, פלפל אדום ועוד

מרק עגבניות

רצועות חזה עוף בעשבי תיבול (להשרות בתערובת של עשבי תיבול קצוצים, שום ושמן זית ולהעביר למחבת טפלון)

פתיתים

ברוקולי / כרובית מאודים או אפויים בתנור, אפשר גם בציפוי פירורי לחם

מרק שעועית

רוטב בולונז

ספגטי ברוטב בולונז או פסטה

סלט סלק מבושל

מרק ירקות בתוספת רסק עגבניות

פילה סלמון בתנור

תפוחי אדמה קטנים על קליפתם בתנור, מבושלים או במיקרוגל

גזר בזיגוג

מרק עדשים

גולאש

קינואה

מלפפונים טריים חתוכים

מרק אפונה

קציצות מטוגנות*

קלח תירס או גרגרי תירס

רטטוי (תבשיל חצילים, קישואים, גזר, בצל, פלפל אדום, פלפל צהוב ורסק עגבניות)

מרק פטריות

נתחי עוף מוקפצים עם נודלס וירקות

נודלס

ירקות מוקפצים: פלפל אדום, גזר, ברוקולי, סלרי (או לקט סיני).

מרק מש”ב (מה שנשאר בבית) – אוספים את כל הירקות שנשארו ומכינים מהם מרק. אם תוסיפו פרחים קטנים של כרובית, קופסת רסק עגבניות, קצת שעועית לבנה ולקראת סוף הבישול גם פסטה – אפשר לקרוא לזה מיניסטרונה 🙂

כדורי בשר מבושלים ברוטב עגבניות מבשר עוף או הודו או בקר רזה או שילוב שלהם

גרגרי חיטה עם עדשים אדומות ושמן זית

סלט כרוב וגזר

הערות:

·        נכון, מטוגן זה לא כל כך בריא, אבל כשאוכלים מטוגן במידה, זה אפשרי ובוודאי עדיף על פני מטוגן מתועש.

·        רוצה לאכול ארוחה צמחונית? בוחרים במנה שמכילה גם דגנים וגם קטניות. למשל, מרק עדשים/שעועית/אפונה עם תוספת של קוסקוס/פתיתים/פסטה וירקות.

לחצי כאן לרעיונות מצויינים לארוחות ערב.

המשיכי לקרוא מאמרים נוספים בנושאי תזונה בהריון: