איך להתגבר על הצורך במתוק

עוד משהו שיכול לעניין אותך

כדאי לקרוא

פוסטים אחרונים

אובחנת עם סוכרת הריון? מזמינה אותך להדרכה שלי

הצילו! יש לי סוכרת הריון!
הדרכה אינטרנטית עד שתגיעי לדיאטנית

היום יודעים, שסוכר, בעיקר סוכר מוסף (כלומר, סוכר שהוסיפו בתהליך ההכנה) הוא אחד הגורמים התזונתיים המזיקים ביותר. סוכר נקשר לסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם, כבד שומני, גאוט, סוכרת ועוד.

אז איך נוכל למזער את כמות הסוכר בתזונה היומיומית שלנו?

אחת הדרכים היא לאכול בצורה שתפחית את התנודות ברמת הסוכר בדם ותמנע דחף לאכילת מתוק.

הנה כמה עצות איך לעשות את זה:

  • אוכלים ארוחות קטנות, מסודרות ותכופות הכוללות פחמימות מורכבות בכל ארוחה כמו לחם מחיטה מלאה, ירקות עמילניים כמו בטטה, תפוח אדמה ותירס וקטניות (שעועית, עדשים, אפונה וכו’) לאורך היום. כך ניתן לשמור על רמה גבוהה וקבועה של הכימיקל המוחי סרוטונין במוח. כשרמות הסרוטונין גבוהות נמנע הדחף לאכילת מתוק.
  • אוכלים מסודר ולא מדלגים על ארוחות – מרווח גדול מדי של שעות בין ארוחה לארוחה יפגע באיזון הכימיקלים למוח וסופו באכילה רבה של מזונות מתוקים.
  • מורידים בהדרגה את כמות הסוכר בתפריט שלכם כדי להתרגל לפחות ופחות מתוק.
  • מקצים זמן לארוחות ביניים כמו יוגורט, פרי פרוסת לחם עם כפית ריבה ואפילו כדור גלידה – אם נימנע לחלוטין ממזונות אהובים נמצא את עצמנו זוללים אותם בהזדמנות הקרובה שתגיע.
  • שותים מים בשפע: נמצא שלעיתים דחף לאכול מתוק שמתעורר בשעות הערב הוא למעשה איתות לגוף לצרוך נוזלים. אנשים מדווחים כי הכמיהה שלהם למתוק נעלמת מספר דקות לאחר שתיית כוס או שתיים של מים.
  • לעשות את הבדיקה של DayTwo,
    שבודקת את הריצוף הגנטי של המיקרוביום שלנו (כל החיידקים והמיקרואורגניזמים שחיים במעי הגס שלנו) ונותנת המלצות תזונה אישיות באפליקציה לגבי המזונות והצירופים שגורמים לתנודות חדות ברמת הסוכר בדם.

המשיכי לקרוא מאמרים נוספים בנושאי תזונה בהריון: