מבוא – המדריך השלם לתזונה בהריון

קוראת יקרה,

סביר להניח שאם ספר זה נמצא ברגעים אלה מול עינייך, את בהיריון או לפחות מתכננת להרות בקרוב. ברוכה הבאה לתקופה מיוחדת ומרגשת!

מאז הוסמכתי לדיאטנית, ליוויתי מאות נשים במהלך ההיריון ולאחר הלידה, ואף חוויתי הריונות בעצמי. אני רוצה לחלוק איתך את הידע שצברתי עם השנים בנושא התזונה בהיריון ולאחר הלידה.

הבאתי לפנייך ספר כזה, שגם אני הייתי רוצה לקרוא בו כשתכננתי את הריוני הראשון, בשנת 1996.

היריון הוא עדיין תהליך מסתורי שרב בו הנסתר על הנגלה, וגורמים רבים הקשורים בו נמצאים מחוץ לשליטתנו. דווקא התזונה שלך בתקופת ההיריון היא אחד התחומים שאת יכולה להשפיע עליהם, ולהגדיל בכך את הסיכויים להיריון תקין ולתינוק בריא.

זו גם הזדמנות נפלאה לשינוי בהרגלי התזונה שלך, ולשיפור איכות חייך וחיי בני משפחתך.

מאז הילדות אנו מוקפות במסרים סמויים וגלויים מהסביבה בעניין המשקל שלנו, ורובנו עסוקות כל כך במאבק בו עד שהתרגלנו לראות באוכל אויב או פיתוי אסור. ההיריון הוא הזמן המתאים לשנות תפיסה זו, להפוך את האוכל לבן ברית חשוב, ולדעת איפה הדבש ומהו העוקץ.

החדשות הטובות הן שאכילה בריאה היא דבר קל מאוד לביצוע. אין צורך לבלות שעות במטבח או לכתת רגליים עד לקצה העיר דווקא לחנויות טבע. דרושים שינויים מועטים כדי לשפר משמעותית את התזונה ואת הסיכויים שלך להיריון בריא

בספר הזה אני מבקשת לצעוד איתך יד ביד במסע שאת עומדת לעבור, לספק לך את המידע העדכני ביותר, ללמד אותך מדוע חשוב להכין את הגוף להיריון ואיך לעשות זאת. אפרט מה חשוב לאכול בכל שלב משלבי ההיריון, אילו תוספי תזונה כדאי ליטול ובאילו מצבים. נתמודד עם מצבים שמזÇמן לנו ההיריון, כמו בחילות והקאות, צרבת, עצירות ועוד. מה תעשי אם את צמחונית, איך תתמרני את העלייה שלך במשקל כמו שצריך (לא יותר מדי אך גם לא פחות מדי), ואיך תרזי לאחר הלידה בצורה בטוחה בין שאת מיניקה ובין שלא.

בספר לא נפקד מקומם של מצבים מיוחדים, כמו סוכרת היריון ורעלת היריון, והוא מביא את המלצות התזונה המתאימות למקרים אלו.

אני מאמינה שהתיאוריה לבדה אינה מספיקה, לכן הספר גדוש בעצות מעשיות שתוכלי ליישם כבר בארוחה הבאה שלך: מה לקנות, אילו מזונות כדאי לאכול, מתכונים מומלצים מהירים וקלים להכנה, תפריטים לדוגמה ועוד.

לא משנה כלל אם זהו הריונך הראשון או אם את כבר אם מנוסה: חשוב להכין את הגוף לפני כל היריון ולאכול מזון בריא במהלכו.

הידע הרב הזורם אלינו ממחקרים עדכניים רק מלמד אותנו כיצד לעשות זאת טוב יותר.

אל תכעסי על עצמך אם אינך מיישמת בצורה מושלמת את כל ההמלצות והעצות המופיעות בספר. גם אם תיישמי רק חלק מהן יהיה שכרך בצדך, כיוון שכל שינוי קטן לשיפור הרגלי התזונה הוא בעל משמעות רבה.

אני מקווה שהקריאה בספר תסייע לך, ותעניק לתינוקך את המתנה הגדולה ביותר עוד לפני שנולד.

שלך,

טובה קראוזה