המדריך השלם לתזונה בהיריון

הספר !!! למידע ולפרק חינם לחצו על התמונה

הספר

רוצה לאכול בריא בהריון, לפניו ואחריו? הרשמי כאן לסדרות טיפים שיגיעו לתיבת הדואר שלך אחת לשלושה ימים.

שם:
דוא"ל: 
 מתכננת הריון
 בשליש הראשון
 בשליש השני
 בשליש השלישי
 אחרי לידה
 טיפים על תזונה בריאה

לעולם לא אעביר את כתובת המייל שלכם לאף אחד בשום מצב. כן אשמח לשלוח לכם עדכונים על תוכן בעל ערך מתוצרתי.

עובדים מהבית? כך תשמרו על המשקל

מאת: טובה קראוזה, דיאטנית קלינית

אם לפני עשור אנשים שעובדים מהבית היו יוצאי דופן, הרי שהיום אף אחד לא מתרגש מכך. עבודה מהבית היא מגמה שמתחזקת והולכת, בעיקר בקרב אימהות, אך לא רק. נראה שיש לעבודה מהבית רק יתרונות, כי לא צריך לשכור משרד או קליניקה ולא צריך לבלות שעות יקרות בדרכים ובפקקים אבל עדיין קיימת בעיה אחת: איך אפשר לשמור על המשקל כשהמקרר זמין לאורך כל היום?

 

·        לתכנן זמני ארוחות קבועים במהלך היום כדי לתחום את זמני הכניסה למטבח.  למשל, ארוחת ביניים בין הבוקר לצהרים בשעה 11, וארוחת ביניים בין הצהרים לערב, שעתיים שלוש אחרי ארוחת הצהרים.                    

ארוחת ביניים כזו יכולה להיות פרוסת לחם עם גבינה, למשל, פרי או מעדן חלב. זה מאפשר לחריגות שלנו להיות בשליטה, מגביר תחושת שובע ומספק דלק למוח שלנו (שעובד הרי מאד קשה) באופן סדיר.

 

·        לא לאכול תוך כדי עבודה, ודאי לא לאכול מול המחשב. כשאוכלים, חשוב להיות בהפסקה מהעבודה כדי לאפשר לנו להתרכז באכילה ובהנאה שהיא מסבה לנו. אל תשלו את עצמכם ש"תספיקו יותר אם תעבדו ותאכלו בו זמנית" , אם דעתכם מוסחת בזמן האוכל, לא תהיו מסופקים, ותרצו לאכול עוד.

 

·        להחזיק בבית מזונות בריאים ולא עתירי קלוריות. קל יותר לוותר על פיתויים כשהם על המדף במרכול מאשר על המדף בארון המטבח שלנו. כיוון שאתם רוב היום בבית לבד עם המזון הזה, סביר להניח שגם תאכלו אותו. אפשר להתנחם בעובדה שבמקומות עבודה שרוצים לפנק את העובדים יש לפעמים הרבה יותר פיתויים זמינים מאשר בבית.

 

·        לשתות הרבה – שתייה ממלאת, מקהה את הרעב ומספקת את הצורך להחזיק משהו ביד (כוס, ספל, פחית) ומשהו בפה. ממילא חשוב לשתות לפחות שמונה כוסות ביום, כך שהרווח כולו שלכם. מומלץ להחזיק בקבוק מים על שולחן העבודה, תה צמחים ללא סוכר (או למי שממש רוצה, משקאות דייאט למי שרוצה מתוק אך במידה).

 

·        לעשות הפסקות למתיחות ופעילות קלה. קשה לשבת כל היום, וזה גם לא בריא. כדאי שגם ההפסקות הללו יהיו מתוכננות ותחומות בזמן, כמו זמני הארוחות. טיילו בבית, רדו עם הזבל, לכו להביא דואר ועלו הביתה במדרגות. ואם אתם אכן שותים הרבה, תצטרכו בכל מקרה לעשות הפסקות תכופות לצורכי התרוקנות. יתרון נוסף: אם אתם בבית, יש לכם אפשרות לתכנן את  זמנכם בצורה שגם תאפשר יציאה לפעילות גופנית קבועה לפחות פעמיים בשבוע.

 

·        להיכנס לאווירת עבודה: בזמן שאנחנו עובדים, אנחנו בעצם לא "בבית". אפשר גם לסגור את דלת המטבח ולכבות שם את האור בין הארוחות, ולהתלבש בבגדים יפים יותר בשביל ההרגשה.

 

Photography by  Michal Marcol  / FreeDigitalPhotos.net