המדריך השלם לתזונה בהיריון

הספר !!! למידע ולפרק חינם לחצו על התמונה

הספר

רוצה לאכול בריא בהריון, לפניו ואחריו? הרשמי כאן לסדרות טיפים שיגיעו לתיבת הדואר שלך אחת לשלושה ימים.

שם:
דוא"ל: 
 מתכננת הריון
 בשליש הראשון
 בשליש השני
 בשליש השלישי
 אחרי לידה
 טיפים על תזונה בריאה

לעולם לא אעביר את כתובת המייל שלכם לאף אחד בשום מצב. כן אשמח לשלוח לכם עדכונים על תוכן בעל ערך מתוצרתי.

איך להתגבר על הצורך במתוק

מאת: טובה קראוזה - דיאטנית קלינית

מי לא מכירה את זה? מתישהו תוקף אותנו צורך בלתי נשלט כמעט לאכילת מזון מתוק כלשהו, צורך שעלול לגרום לנו להשמנה בגלל צריכה של מזונות רבים עתירי קלוריות ולפגוע באיכות התזונה שלנו בגלל ערכם התזונתי הנמוך של מזונות אלו. נסו את העצות הבאות:

 

  • אוכלים ארוחות קטנות, מסודרות ותכופות הכוללות פחמימות מורכבות בכל ארוחה כמו לחם מחיטה מלאה, ירקות עמילניים כמו בטטה, תפוח אדמה ותירס וקטניות (שעועית, עדשים, אפונה וכו') לאורך היום. כך ניתן לשמור על רמה גבוהה וקבועה של הכימיקל המוחי סרוטונין במוח. כשרמות הסרוטונין גבוהות נמנע הדחף לאכילת מתוק.
  • אוכלים מסודר ולא מדלגים על ארוחות - מרווח גדול מדי של שעות בין ארוחה לארוחה יפגע באיזון הכימיקלים למוח וסופו בזלילה בלתי מבוקרת של דברי מתיקה.
  • מורידים בהדרגה את כמות הסוכר בתפריט שלכם כדי להתרגל לפחות ופחות מתוק.
  • מקצים זמן לארוחות ביניים כמו יוגורט, פרי פרוסת לחם עם כפית ריבה ואפילו כדור גלידה - אם נימנע לחלוטין ממזונות אהובים נמצא את עצמנו זוללים אותם בהזדמנות הקרובה שתגיע.
  • שותים מים בשפע: נמצא שלעיתים דחף לאכול מתוק שמתעורר בשעות הערב הוא למעשה איתות לגוף לצרוך נוזלים. אנשים מדווחים כי הכמיהה שלהם למתוק נעלמת מספר דקות לאחר שתיית כוס או שתיים של מים.