המדריך השלם לתזונה בהיריון

הספר !!! למידע ולפרק חינם לחצו על התמונה

הספר

רוצה לאכול בריא בהריון, לפניו ואחריו? הרשמי כאן לסדרות טיפים שיגיעו לתיבת הדואר שלך אחת לשלושה ימים.

שם:
דוא"ל: 
 מתכננת הריון
 בשליש הראשון
 בשליש השני
 בשליש השלישי
 אחרי לידה
 טיפים על תזונה בריאה

לעולם לא אעביר את כתובת המייל שלכם לאף אחד בשום מצב. כן אשמח לשלוח לכם עדכונים על תוכן בעל ערך מתוצרתי.

האכלת ילדים: איזה טיפוס הורים אתם?

מאת: טובה קראוזה, דיאטנית קלינית

בהאכלת ילדים, כמו בתזונה שלנו, ההורים, לא קל להשתחרר מהדפוסים שאנחנו מכירים ונטבעו בנו בילדות, אך לעיתים זה הכרחי. שלושה טיפוסים שונים של הורים, האם אתם מזהים כאן את עצמכם?

 

כמעט כל ההורים שאני פוגשת משחזרים בהאכלת הילדים שלהם את דפוסי ההאכלה בהם האכילו אותם. למשל, אם שמגבילה את צריכת המזון של הבת שלה מחשש שתשמין יכולה להתגלות כילדה שאמה הגבילה אותה ושבויה במערכת יחסים מורכבת עם האוכל.

אנחנו לא עושים זאת במודע, ודאי שלא בזדון, זוהי פשוט הדרך שאנו מכירים והיא טבועה בנו, אך ללא מודעות לטעויות שלנו, יהיה לנו קשה להבין שהדרך שלנו לא מצליחה.

הנה שלושה טיפוסים של הורים שיכולים לשנות לטובה את ההרגלים שלהם, ובכך גם את התזונה והבריאות שלהם ושל ילדיהם. האם אתם מזהים בעצמכם מאפיינים שלהם?

 

1. הקפדנים: מקפידים מאוד על חוקי התזונה ומספקים מאכלים דלים במלח, בשומן ובסוכר. הגישה שלהם כלפי אוכל היא גישה סגפנית, מענישה ושלילית. הילדים בדרך כלל לא יאכלו כי האוכל לא יהיה להם טעים, ויעדיפו לאכול מחוץ לבית, כן, את כל מה ש"אסור".

  

2. הנשברים: מנסים לשמור על מה שנראה להם שהם צריכים לאכול, אבל נשברים בכל פעם ואוכלים מזונות שאסרו על עצמם. הסטדנרטים הללו כל כך גבוהים עד כי אי אפשר לעמוד בהם ובכל פעם הם מתייאשים ובעקבות כך חשים תחושת כישלון. הילדים מפנימים את דפוסי ההורים של אסור ומותר ומתנפלים על ממתקים בכל הזדמנות שיש להם, כי מים גנובים ימתקו.

 

3. האדישים: לא מכינים אוכל בבית, מתוך עצלנות או פשוט כי כך גידלו אותם. אמהות רבות שלא מבשלות בעצמן הן בנות לאמהות שלא בישלו אף הן (או לחילופין, לא התירו להן להיכנס למטבח שלהן) האדישים נותנים לילד רק את מה שמוכן לאכול ולא מציעים לו מגוון. הילדים הופכים לברירניים מאוד.

 

אם אתם מזהים בעצמכם קווי דמיון, חשוב שתדעו: אפשר לשבור את המעגל הבין דורי הזה.

ראשית, על ידי מודעות לכאבו של הילד ושנית, להכיר בכך שמה שעושים פשוט לא עובד. גייסו לעזרה את עקרון חלוקת האחריות של אלין סאטר. הצעד השלישי הוא פנייה לעזרה: לייעוץ של דיאטנית מיומנת ולעיתים גם בצירוף הדרכה מפסיכולוג/ית שמתמחה בילדים

כולנו עושים טעויות. המוכנות שלנו להכיר בהן והמאמץ לתקן אותן הופכים אותנו להורים טובים מספיק לילדים שלנו.

 

 

 

מקור לקריאה נוספת:

 

Satter E. Secrets of feeding a healthy family. 1999 Kelcy Press