המדריך השלם לתזונה בהיריון

הספר !!! למידע ולפרק חינם לחצו על התמונה

הספר

רוצה לאכול בריא בהריון, לפניו ואחריו? הרשמי כאן לסדרות טיפים שיגיעו לתיבת הדואר שלך אחת לשלושה ימים.

שם:
דוא"ל: 
 מתכננת הריון
 בשליש הראשון
 בשליש השני
 בשליש השלישי
 אחרי לידה
 טיפים על תזונה בריאה

לעולם לא אעביר את כתובת המייל שלכם לאף אחד בשום מצב. כן אשמח לשלוח לכם עדכונים על תוכן בעל ערך מתוצרתי.

5 סיבות טובות להפסיק לשתות משקאות ממותקים

מאת: טובה קראוזה, דיאטנית קלינית

הורים רבים מספרים לי שהתינוק שלהם לא מוכן לשתות מים. התשובה במקרה זה היא להתמיד ולהמשיך להציע ולא להתייאש. בסופו של דבר הם ישתו. אנא אל תגיעו למצב בו הפעוט שלכם, ובהמשך - הילד והנער - מגיעים לגן או לבית הספר עם בקבוקים של שתיה מתוקה. למה? הנה התשובות.

בספטמבר 2005 התפרסם מחקר שתוצאותיו הדהימו את מומחי התזונה בישראל. מסתבר שבארץ, יותר מארבעים אחוזים מבני הנוער צורכים לפחות משקה ממותק אחד מידי יום, וזה מבלי לכלול את מיצי הפירות. מסתבר שאפילו בארצות הברית שותים פחות! רק 25 אחוזים מבני הנוער שם שותים משקאות ממותקים בכזאת תדירות.

הנה 5 סיבות טובות שישכנעו אתכם כלל לא להתחיל או להפסיק לשתות משקאות ממותקים ולעבור למים:

  1. כי הם מכילים "קלוריות ריקות" שמקורן רק בסוכר–משקה ממותק הוא בעצם ממתק נוזלי: כל פחית מכילה כ-140 קלוריות ו-9 כפיות סוכר. מלבד הסוכר, אין במשקאות רכיבי תזונה אחרים – חלבון, שומן או ויטמינים, למעט כמות קטנה של מינרלים, ולכן אלו הן "קלוריות ריקות", בלי שום "ערך מוסף" תזונתי.
  2. כי הם מגבירים את הסיכון להשמנה   האם ידעתם שאחד מתוך חמישה ילדים בארץ סובל מהשמנה? מחקרים שנערכו על ילדים ועל מבוגרים כאחד מראים קשר בין צריכת משקאות קלים לבין השמנה. אחת הסיבות לכך היא, כנראה, שהקלוריות שהם מספקים לא נחשבות כמזון במרכזים במוח שמסדירים את צריכת המזון והם אינם מאותתים על שובע. כל עוד לא מגיעה תחושת השובע, נמשיך לאכול וכך נצרוך עודף של קלוריות. לעומת זאת, אם נקבל את אותן הקלוריות ממזון ולא ממשקה, נהיה שבעים יותר ונאכל פחות.
  3. כי חלקם מכילים קפאין – משקאות קולה מכילים קפאין. עודף קפאין יכול לגרום לעצבנות ולאי שקט, ואף מעלה את לחץ הדם. אמנם כמות הקפאין בפחית קולה אחת שווה "רק" לכמות שבשליש כוס קפה, אבל שתייה מרובה יכולה להצטבר ולהשפיע, במיוחד על ילדים, שהם רגישים יותר. 
  4. כי הם גורמים לעששת – הפגיעה של המשקאות הממותקים בשינים היא כפולה: החומצה החזקה במשקאות כמו קולה פוגעת בשן, מרככת אותה ומחלישה אותה. החיידקים שבפה מפרקים את הסוכר שבמשקה ומפרישים חומצה נוספת שתורמת להרס השיניים. גם חומרי טעם שמוסיפים למשקאות בטעמים שונים או למשקאות דיאטטיים עלולים לפגוע בשיניים - שימו לב, גם דייאט אינו מומלץ ולא יכול להיות תחליף למים. לכן אם שותים משקאות קלים מכל סוג, כדאי להשתמש בקש, שמקטין את המגע של המשקה עם השיניים, ולאחר השתייה חשוב מאד לשטוף את הפה במים. 
  5. כי הם מגבירים סיכון לסוכרת, ללחץ דם גבוה ולאוסטיאופורוזיס בטווח הרחוק.