המדריך השלם לתזונה בהיריון

הספר !!! למידע ולפרק חינם לחצו על התמונה

הספר

רוצה לאכול בריא בהריון, לפניו ואחריו? הרשמי כאן לסדרות טיפים שיגיעו לתיבת הדואר שלך אחת לשלושה ימים.

שם:
דוא"ל: 
 מתכננת הריון
 בשליש הראשון
 בשליש השני
 בשליש השלישי
 אחרי לידה
 טיפים על תזונה בריאה

לעולם לא אעביר את כתובת המייל שלכם לאף אחד בשום מצב. כן אשמח לשלוח לכם עדכונים על תוכן בעל ערך מתוצרתי.

האם התזונה שלך משפיעה על כמות החלב שאת מייצרת?

מאת: טובה קראוזה, דיאטנית קלינית

 

מה הכי משפיע על כמות החלב שאת מייצרת?

הגורם העיקרי שמשפיע על כמות החלב שלך הוא ריקון השד על ידי התינוק (או על ידי משאבה). כל גורם אשר משפיע על התדירות, העוצמה ומשך פעולת היניקה של התינוק משפיע על כמות החלב שאת מייצרת. ואת יכולה לייצר כמויות שונות לחלוטין מאלו של חברתך: נשים יכולות לייצר בין 450 ל-1200 גרם ליום עבור תינוק אחד ובמקרים של הנקת תאומים ושלישיות – אפילו 2-3 ליטר חלב ביום!

מסורת רבת שנים ופולקלור תרמו ליצירת הרושם שאשה מיניקה חייבת לאכול בריא, והרבה, ולא, תפגע אספקת החלב שלה.

עם זאת, נשים ברחבי העולם מייצרות כמויות נאותות ואף שופעות של חלב גם בדיאטות שאינן מושלמות.

 

והקלוריות שאני צורכת לא משפיעות?

לפי מחקרים על אוכלוסיות שנמצאות במצבים קיצוניים של תת תזונה, חלה ירידה בכמות החלב המיוצרת, ללא פגיעה באיכותו. מצב נוסף שעלול לפגוע בנפח החלב הוא התייבשות קיצונית – שיכולה לנבוע ממקרים חריפים של שלשולים והקאות וגם אז, יפחת נפח החלב רק לאחר שתפוקת השתן שלך פוחתת באופן משמעותי.

באחד המחקרים, אמהות אשר צרכו פחות מ-1500 קלוריות ליום חוו ירידה בכמות החלב בהשוואה לנשים שצרכו יותר מכך. מסיבה זו, ובעקבות מחקרים על קופי אדם הגיעה למסקנה תת הוועדה לתזונה בהנקה של ה-IOM משנת 1991,ש- 1800 קלוריות היא הרמה המינימלית של צריכה קלוריות שאישה מיניקה צריכה לשקול בדיאטת הרזייה. כמובן – מי שלא צריכה / מעוניינת לרזות יכולה לאכול יותר מכך.

 

 

לחצו כאן כדי לדעת: האם יש מזונות או משקאות אשר מגבירים את ייצור החלב?