המדריך השלם לתזונה בהיריון

הספר !!! למידע ולפרק חינם לחצו על התמונה

הספר

רוצה לאכול בריא בהריון, לפניו ואחריו? הרשמי כאן לסדרות טיפים שיגיעו לתיבת הדואר שלך אחת לשלושה ימים.

שם:
דוא"ל: 
 מתכננת הריון
 בשליש הראשון
 בשליש השני
 בשליש השלישי
 אחרי לידה
 טיפים על תזונה בריאה

לעולם לא אעביר את כתובת המייל שלכם לאף אחד בשום מצב. כן אשמח לשלוח לכם עדכונים על תוכן בעל ערך מתוצרתי.

7 עצות לקניה נכונה בסופר

הנה תרגיל שכדאי לעשות: בפעם הבאה שאתם עורכים קניות בסופר – הציצו בעגלות של אחרים, שימו לב כמה מזון טרי יש בעגלה וכמה מזון מעובד, ממתקים וחטיפים. רוב הסיכויים שתתקלו בעגלות שופעות במזונות כאלו.

האמת היא, שקשה להאשים את הקונים: עשרות אלפי המוצרים שיש בכל סופרמרקט יכולים לבלבל מאוד גם את בעלי הכוונות הטובות ביותר.

עם זאת, הניווט בין שפע המוצרים הזה הוא אחד היסודות (והסודות) לאכילה בריאה, כיוון שקל הרבה יותר לסרב למזונות שעל המדף בחנות מאשר להימנע מהם כשהם על המדף הביתי.

7 הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם להימנע מ"מוקשים" בריאותיים וצרכניים:

 

1. הכינו רשימת קניות: חלקו את המזונות לפי קטגוריות (פירות, ירקות, שתיה, מוצרי חלב, חומרי ניקוי, מוצרים יבשים, בשרים ולחם) וליד כל מזון רשמו את הכמות המדוייקת הדרושה. כך תוכלו לצאת מהחנות בלי מצרכים מיותרים.

2. התחילו תמיד בהיקף של החנות:שימו לב שכל המצרכים החיוניים נמצאים בהיקף ולא במעברים. ביקור במעברים ימלא את העגלה שלכם בכל המצרכים המיותרים.

3. אל תצאו רעבים מהבית: בסופר יש מבצעי קידום מכירות רבים שמפתים אותנו לטעימות, שיכולות להצטבר לקלוריות מיותרות. בנוסף, כשרעבים קונים יותר, בעיקר דברים שלא באמת נחוצים לנו.

4. אל תקנו אריזות מוגדלות או אריזות חסכון: במחקר אחד שנערך בארצות הברית ביקשו מנשים להוציא כמות פסטה שתספיק לארוחה לשניים, פעם מתוך אריזה רגילה ופעם מתוך אריזת חסכון. הכמות שנבחרה מתוך אריזת החסכון היתה גדולה יותר מאשר הכמות שנלקחה מהאריזה הרגילה.

5. קיראו חכם את תוויות המזון: רשימת הרכיבים מציינת את רכיבי המוצר בסדר יורד – מזה שנמצא בכמות הגדולה ביותר ועד לזה שנמצא בכמות הקטנה ביותר. כך שאם באחד משלושת המקומות הראשונים מופיע, למשל, סוכר, הרי שהוא מהווה אחוז גבוה ממשקל המוצר ועדיף לבחור במוצר אחר. שימו לב גם לשומן ולשומן מוקשה חלקית (שהוא שומן טראנס).

6. הקדישו תשומת לב לתווית הסימון התזונתי: בדקו כמה אחוזי שומן יש במוצר (לפי גרמים ל-100 גרם), כמה קלוריות, וכמה מיליגרמים של נתרן. אם יש יותר מדי, עדיף לבחור במזון אחר.

7. כשאתם ממתינים ליד הקופה, נצלו את הזמן לעבור על תוכן העגלה ולבדוק אם אתם באמת זקוקים לכל מה שהכנסתם לתוכה והימנעו מלבחור בממתקים השונים שעומדים שם בכוונה כמובן.

 

רוצים לדעת איך לבנות רשימת קניות בריאה? לחצו כאן